vineri, 5 iunie 2009

Despre relatii

Orasul asta in care imi pierd zilele si noptile incepe sa se faca tot mai mic. Atat de mic, incat uita sa se opreasca din regresie. Si totusi mereu gasesti lucruri noi de facut , oameni noi de cunoscut, locuri noi de vizitat.

In timp ce ma gandeam cum naiba sa fac sa-mi vina cheful sa ma apuc de invatat la BD mi-am dat seama ca este imposibil. De cand m-am trezit mi-am pregatit materialele si normal ca am fost pusa pe treaba…insa SOC: “nu m-am putut concentra absolut deloc!!” . Pe la 12 a trebuit sa-i fac o vizita Doamnei B. la o cafea. Am sa dezvalui identitatea Doamnei B. in alte posturi. Momentan dansa doreste sa ramana anonima, insa va pot spune ca e o prezenta incantatoare de fiecare data cand merg sa servesc cafeaua. M-am intors acasa la fel de pusa pe treaba cum eram cand m-am trezit insa mi-a pierit subit.
Am vazut vreo doua episoade din “Sex and the City” , am incercat sa imi gasesc tot felul de activitati interesante de facut si intr-un final am reusit sa invat o definitie. Exact cand a inceput ploaia am fost nevoita(din motive personale) sa ies si fara sa-mi dau seama…doar ce am clipit eram uda din cap pana in picioare.

Furtuna de acum doua zile m-a terminat. Am racit maxim si acum tot ce pot sa fac este sa stau sa-mi astept ceaiul si tzuica pentru vindecare asa cum mi s-a promis.
Si asa cum spuneam orasul se face tot mai mic. Intra la apa, se urateste, oamenii se inchid in ei, uita sa mai zambeasca, si devenim atat de mici incat pana si noi uitam de propria existenta. Si indiferent cat de multe lucruri ti se pare ca stii tot mic te simti.

Relatiile dintre noi incep si el sa regreseze, incepem sa nu ne mai pese de cei de langa noi. In loc sa ne emancipam devenim reci si neatenti la lucrurile simple. Desi numarul relatiilor din orasul acesta se maresc (avand in vedere promovarea statutului de amant/amanta sau pur si simplu relatiile strict profesionale cu dame de companie/curve de lux) valoarea acestora si intensitatea lor se micsoreaza.

Avem multe cunostinte si nici un prieten adevarat poate, avem un sot doar datorita unui certificat dar niciodata langa noi in probleme intampinate zilnic, avem frati doar prin legaturi de sange dar niciodata un sprijin adevarat. Asa se caracterizeaza relatiile dintre oameni in ziua de astazi, sunt multe, chiar foarte multe, chiar “nenecesar” de multe insa sunt mici, infirme, triviale.

Oare te simti mai bine daca mergi pe strada si te saluta 10 persoane a caror nume probabil nici nu ti-l mai amintesti? Sau esti mai fericit atunci cand ai o problema stii ca poti sa dai un telefon salvator. Ai agenda plina cu numere pe care nu le folosesti si n-ai sa le mai folosesti probabil niciodata de acum insa le pastrezi ca “cine stie?”, ai lista de mess burdusita de id-uri ale unor persoane pe care probabil nici macar nu le cunosti in realitate. Cu cate dintre sutele tale de cunostinte vorbesti? Cu cate iti doresti sa mai vorbesti macar o data?

E greu sa incepem acum sa facem ordine in relatii. Sa putem sa le catalogam, sa stim cu adevarat pe ce ne bazam , insa ne este simplu sa intindem mana prieteneste sa ne rostim numele, sa dam politicos din cap si mai trecem un numar de telefon in agenda…ca nu se stie niciodata…bineinteles. Daca am incerca sa valorificam relatiile stabile pe care le avem deja cu persoanele din jurul nostru nu am mai regresa atat de rapid, nu ne-am mai micsora.

Mici ne simtim cand suntem inconjurati de prea multe cunostinte si relatii care poate nu ne ajuta cu nimic si ne dam seama ca de fapt niciuna din astea nu ne ajuta sa fim fericiti cu adevarat.

E ca si cand am spune ca intre 0 si 1 sunt o infinitate de numere insa pe noi nu ne intereseaza ce e intre ele pentru ca nu numerele dintre ele fac legatura matematica intre aceste 2 cifre importante ci mijloacele prin care noi le folosim pentru a le pune in valoare si pentru a crea o relatie intre ele. Asa e si la noi…daca ne inmultim si ne da 0 inseamna ca relatia nu este destul de serioasa sau probabil nu am construit relatia potrivita pentru ca rezultatul sa fie fericit, insa daca ne adunam si ne da 1 e semn bun dupa parerea mea.

In concluzie intr-o relatie adevarata, dispusa sa creasca si sa se valorifice, nu conteaza nimeni altcineva decat persoanele implicate in mod direct. Nu trebuie sa incercam sa ne gasim loc intr-o relatie in care nu am fost invitati si nu trebuie sa fim invidiosi pe relatiile celorlati, pentru ca asa cum tu esti prieten cu X, si Y poate sa fie prieten cu X…dar aici nu mai merge prin tranzitivitate.

Insa cum ar spune Mircea Badea : “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul”. O seara buna! Ma inclin!

Niciun comentariu: