duminică, 27 noiembrie 2011

Iubirea se vorbeste...

Iubirea nu se poate simti si vorbi in alta limba decat cea pe care ai invatat-o de la mama ta. Iubirea e ca matematica doar ca pentru iubire nu sunt de ajuns doar numerele. Pentru ea avem nevoie de cuvinte. De cuvinte multe , de explicatii, de detalieri , de argumente. Avem nevoie sa ne punem de acord atunci cand iubim. Si oricat de mult placi pe cineva , je t’aime , I love you sau ich liebe dich suna atat de artificial fata de minunatul “te iubesc!” .
Oricat de romantic ar suna in franceza , oricat de “clise-ica” este engleza si oricat de ferma e germana nu se compara cu limba noastra. Nu se compara cu felul in care iti impartasesti iubirea fata de cineva in limba ta materna. Cum poti sa descrii in sute de feluri tot ceea ce se petrece la tine-n suflet si in minte , iar cateodata nici atunci nu gasesti ca-I de ajuns. Nici atunci nu stii sigur daca cel de langa tine a inteles exact ce se petrece cu tine….cu sufletul tau…cu trupul tau.
O sa ma contraziceti. O sa-mi spuneti ca pentru iubire nu e nevoie de cuvinte. Ca iubirea nu se vorbeste . Ca iubirea se simte.
Poate. Poate ca am putea sa ne iubim ca doi muti ce nu cunosc limbajul semnelor. Sa ne trezim in fiecare dimineata imbratisati. Sa ne zambim. Sa ne sarutam. Sa ne iubim. Si atat. Sa nu putem sa impartasim nimic altceva. Sa nu putem sa intrebam ‘ ce faci?’ . Sa privim unul catre celalalt si sa fie o tacere eterna intre noi. Asta se poate o luna,doua,trei(cat e totul roz). Asta nu-i de mine.
Eu n-as putea doar sa simt. Eu , iubirea , trebuie sa o vorbesc. Sa o calculez. Sa o spun. Sa ti-o descriu. Eu trebuie sa stiu ca tu esti persoana care poate sa inteleaga atunci cand vorbesc iubirea ce ti-o port.
Tu trebuie sa fii 7. Si eu sunt tot 7. Stii? 7 e numar prim. Nu se divide decat cu 1 si cu el insusi. 1 e Dumnezeu. Deci rezulta ca eu nu ma pot imparti decat la 1 si asta nu ar schimba nimic 7:1=7(deci Dumnezeu are loc in noi fara sa ne incurce in vreun fel). De asemenea ma pot imparti la 7. Dar asta inseamna ca ma impart la mine insami 7:7=1 sau la tine (ca tu esti tot 7) si rezultatul este unic adica Dumnezeu. Nu-i minunat? Iti dai seama cat de frumos e 49? 7x7=49 si 1x49=49 . Atat. Alte numere inmultite nu mai fac 49. 49 e numarul meu preferat. E atat de frumos acel 4 asezat langa un 9. si 4 luat separat e special. 4 e timpul. 2+2=4 si 2x2=4 . 2 parinti pentru un copil ,2 jumatati formeaza un intreg , 2 gameti genereaza o noua viata , dualitate , bine-rau , frumos-urat , lumina-intuneric , Ying si Yang , 2 emisfere cerebrale , 2 ochi , 2 maini , primul numar prim si par , sistemul binar – 0 si 1 , codul Morse – . si _ , etc.

Si 9 e special . 3x3=9 sau 3+3+3=9. Pitagora definea cifra 3 ca “semnul echilibrului perfect al stabilitatii “ . 9 e fericirea. ( cele 9 luni de asteptare a unei minuni…asta-I fericirea) . 7 e numarul magic din poveste. Noi suntem personajele principale din aceasta poveste. 49 e iubirea.
De ce? Pai tu trebuie sa intelegi toate astea. Tu chiar nu intelegi? Cu totii suntem numere. Si iubirea e tot un numar. Si starile noastre de zi cu zi sunt tot numere. Noi doi inmultiti dam iubire. Si iubirea nu poate sa se nasca decat din noi sau din ceva unic(1). Ea a existat dintotdeuna sub o anumita forma (1x49=49) si apoi pe zi ce trece noi o cream in felul nostru. 7x7=49 .
Tu trebuie sa intelegi tot ceea ce eu iti explic. Tu trebuie sa fii capabil sa asculti iubirea ce ti-o vorbesc. Tu trebuie sa stii sa vorbesti iubirea la fel ca mine. In aceeasi masura. Nici mai mult,nici mai putin. Tu trebuie sa fii 7. Intelegi? Tu trebuie sa intelegi ca iti spun ca te iubesc atunci cand iti explic ca trebuie sa schimbam mobila din bucatarie. Tu trebuie sa simti cuvantul meu la tine-n inima. Tu trebuie sa-mi explici multe. Tu trebuie sa ma inveti ceea ce eu nu stiu. Tu trebuie sa ai rabdare. Tu trebuie sa vorbesti mult si calm. Sa nu te enervezi cand nu ai loc de mine. Tu trebuie sa faci numerele sa dispara, sa ramana doar iubirea. Tu trebuie sa vorbesti limba mea, sa simti inima mea, sa calculezi iubirea noastra. Vezi? Daca nu esti 7 nu intelegi ce vreau sa zic. Si asta se intampla deoarece eu vorbesc iubirea intr-o limba straina pentru tine. Iar Galileo Galilei a spus: ( pe langa faza cu “si totusi se invarte” ) “Matematica este limba cu care Dumnezeu a scris universul.” Iar eu cu ea vreau sa-mi vorbesti iubirea!

“Matematica constă în a dovedi ceea ce este evident în cel mai puţin evident mod.”



Altă matematică

"Noi ştim că unu ori unu fac unu,
dar un inorog ori o pară
nu ştim cât face.
Ştim că cinci fără patru fac unu,
dar un nor fără o corabie
nu ştim cât face.
Ştim, noi ştim că opt
împărţit la opt fac unu,
dar un munte împărţit la o capră
nu ştim cât face.
Ştim că unu plus unu fac doi,
dar eu şi cu tine,
nu Ştim, vai, nu ştim cât facem.

Ah, dar o plapumă
înmulţită cu un iepure
face o roscovană, desigur,
o varză împărţită la un steag
fac un porc,
un cal fără un tramvai
face un înger,
o conopidă plus un ou,
face un astragal...

Numai tu şi cu mine
înmultiţi şi împărţiţi
adunaţi şi scăzuţi
rămânem aceiaşi...

Pieri din mintea mea!
Revino-mi în inimă! "
.... doar daca esti 7...pana atunci : "je suis malade...completement malade!!!"






Niciun comentariu: