duminică, 25 noiembrie 2012

Galusti cu prune

My new Hobby :) Sau din categoria ce vraji a mai facut Samantha => Ce a mai gatit Cristiana...


Pentru ca in ultimul timp mi-am dat seama ca ma relaxez foarte tare in acest fel si ca imi face cu adevarat placere m-am apucat serios de treaba. Daca tot anul trecut, m-am limitat la cateva poze pe facebook de data asta m-am hotarat sa detaliez bunatatile cu care ma rasfat.



Dar vorba lunga saracia omului. Mai bine fapte nu vorbe.

Reteta in mare e urmatoarea:


Pentru galuste:
  • 1 kg cartofi
  • 100gr gris
  • 100gr faina
  • 1 lg amidon
  • 3 lg ulei
  • 3 lg zahar
  • 300gr prune uscate
Pentru presarat:
  • 500gr pesmet
  • 2 lgt scortisoara
  • 50ml ulei
  • 5 lg zahar


Eu am urmarit in mare ingredientele pentru ca de obicei nu prea stiu sa apreciez cantitatile.
Cred ca am folosit mai mult de un KG de cartofi si din cauza asta am tot adaugat gris si faina pe langa cantitatile din reteta pentru ca aluatul s anu fie lipicios atunci cand formez galustile.

Am avut o cutie de 500 gr de prune uscate pe care le-am pus ceva ore bune in apa cu zahar vanilat si doua esente de rom.
Nu am avut amidon asa ca am sarit peste iar zahar am pus mai mult deoarece mi-am dorit sa fie dulci. In aluat am pus de asemenea zahar vanilat si coaja rasa de la doua portocale.

Pentru presarat nu am gasit pesmet in supermarket pentru simplul fapt ca nu stiu cum se numeste in germana si nu am stiut unde sa caut...iar pe unde am cautat nu am gasit nimic sa-mi semene. Asa ca am luat alune de padure maruntite pe care le-am calit in putin ulei de masline iar apoi am adaugat zahar si nesquick( asta a fost improvizatie proprie).

Let's do it!


Prunele uscate se pun in apa domoala cu putina esenta de rom. Cartofii spalati se pun la fiert in apa. Dupa ce s-au racit, decojim cartofii, ii pasam si adaugam faina, grisul, pesmetul, sarea, uleiul si cele 3 linguri de zahar.
Eu nu am avut pesmet dar am adaugat alune maruntite la ochi cateva linguri. Iar cartofii i-am fiert fara coaja. Asa mi s-a parut mie mai simplu. Uleiul l-am pus in timp ce am pasat cartofii si apoi piureul l-am pus peste celelalte ingrediente. Si cum am spus eu am pus mai mult zahar plus zahar vanilat pentru ca mi-am dorit sa-mi iasa mai dulci. peste partea cu amidonul am sarit deoarece nu am avut dar cred ca nu e bine deoarece iese aluatul mai tare. Mi-as fi dorit sa-mi iasa mai pufoase galuscutzele. :)
Aluatul rezultat trebuie sa nu fie lipicios aproape deloc. Lucrand pe o suprafata presarata cu faina, il impartim in bile de marimea unei nuci pe care le aplatizam, punem o pruna in mijloc (prunele erau fara samburi) si formam o bila. Cu grija, sa fie inconjurata bine pruna de aluat, altfel se poate desface galusca si fuge pruna :))
Pentru presarat, prajim putin uleiul amestecat cu scortisoara intr-o tigaie, apoi oprim focul si adaugam zaharul.
Intr-o oala mare, punem apa la fiert (eu am folosit apa in care au stat prunele deoarece era cu rom si zahar vanilat). Cand clocoteste, aruncam galustele in apa si asteptam sa rasara la suprafata apei :) Atunci sunt gata! Le scoatem cu grija cu o paleta direct in pesmetul prajit si le leganam pana se acopera de tot in crusta aromata de pesmet si 
zahar.














































Pentru tavaleala :)














Pofta buna!!! :)






















Niciun comentariu: