vineri, 30 noiembrie 2012

Somon si creveti cu legume



O inventie de-a mea :)

Asa de weekend. M-am gandit sa gatesc peste. Ia uitati ce a iesit!

Ingrediente:

* Pentru doua portii

Pentru sos:

3-4 catei de usturoi
O ceapa medie
Sucul de la o lamaie
2 lingurite miere
Sos de soia
Crema de otet balsamic
Patrunjel
Condimente dupa gust(sare,piper,delikat,curry,oregano)

 In rest:

250 gr somon(doua bucati)
250 gr creveti decorticati
2 zuchini
2 morcovi
2 ardei

Initial am preparat sosul. Am taiat ceapa si usturoiul marunt si am amestecat toate ingredientele mentionate mai sus. In principiu cantitatile sunt dupa gust(trebuie sa iasa un sos dulce acrisor). Intre timp am pus pestele si creveti la dezghetat.

Cand sosul a fost gata am pus somonul impreuna cu decorticatii J la macerat timp de vreo doua ore la rece.
Intre timp am taiat morcovii si zuchini si i-am pus la fiert. I-am lasat sa dea un pic in clocot …insa i-am scos la timp cat sa ramana “crocanti”(sa nu zic tari ca nu suna bine).

Am scos pestele de la macerat direct in tigaia incinsa cu doua picaturi de ulei de masline. Somonul trebuie lasat minute bune pe aceeasi parte, sa se patrunda bine iar apoi intors pe cealalta parte doar ca sa ia putina culoare. In felul asta bucata isi pastreaza forma si ramane compacta. Crevetii trebuie sa puneti mai la final deoarece se fac foarte repede si daca sunt lasati prea mult se intaresc(mai ales daca sunt prefierti).

Dupa cum vedeti in poze cand i-am pus in tigaie nu am putut evita sosul in care au stat la macerat, insa eu zic ca arata bine. Nu va pot da timpul exact pentru ca nu am cronometrat, insa atat somonul cat si crevetii se fac foarte repede.

Dupa ce i-am scos(din pacate eu nu am decat o plita amarata asa ca nu pot sa lucrez la doua butoane insa voi puteti sa faceti  asta simultan), in aceasi tigaie am pus legumele prefierte impreuna cu ardeii cruzi si sosul ramas . Am mai condimetat putin dupa gust si le-am lasat sa mai fiarba in sosul respectiv.
Si la final cam asta a iesit.

Enjoy the pics!
Si sa nu uit!
Pofta buna!






























































Niciun comentariu: